Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Bloggstart!

Av Mamman - 29 mars 2011 19:09

Ja, bloggstart!

Börjar med lite gnäll...  


Har idag varit och storhandlat med yngsta (1år) sonen (medans den äldsta (3 år) var på dagis)

och blev i vanlig ordning många kronor fattigare.

Men då har vi mat och blöjor som räcker en månad ungefär.


Efter lunch kom syrran och lämnade sina (bortskämda, "svarar inte på tilltal", skvallerbytta, "gråter om vi blir tillsagda"-) ungar.

Nä jag avskyr inte hennes barn, dom är jätte fina hennes ungar men sååå olika mina. Raka motsatsen faktiskt!!

Med 4 barn mellan 1-4år i huset är det inte tyst en sekund och vädret har ju inte varit på topp idag, så jag kunde skicka ut dom i trädgården heller.

Jaja, dom roade sig ganska bra med att bygga koja i vardagsrummet med filtar över mellanrummet från soffan till vardagsrumsbordet.


Har tappat lite av lusten till att laga mat och "Vad blir det för mat"-ideérna flödar inte direkt, så idag blev det pommes och hamburgare till middag.


Nu ligger alla barnen och förhoppningsvis somnar dom snart.

Tjejerna ligger på en madrass inne i min äldsta sons rum..

Så fort dom somnat så ska jag värma lite bullar och ta ett glas kall mjölk och slänga mig i soffan och bara ha "egen tid"...

Jag älskar kvällarna!!


Vi hörs!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mamman - 15 april 2011 17:59

Har inte hunnit med att blogga på sista tiden pga: -Jag har fått in all ved i pannrummet, utan hjälp och då har jag ändå skött mitt hem och barnen har fått riktig lagad mat osv... -Utemöblerna som jag trodde var i trä visade sig vara i plast.. :-...

Av Mamman - 6 april 2011 09:56

Hallå! Den här veckan började med att jag fick 10 kubik ved levererat hem till mig i måndags. (Jag vedeldar för värme och varmvatten.) Den tippades av precis utanför fönstret till pannrummet, så det är "bara" att kasta ner det. Så jag vet vad jag...

Av Mamman - 3 april 2011 14:01

Har haft en helg med besök.. I fredags kom en manlig vän på besök och eftersom han vill vara mer än vän hade han med sig en bukett med 7 st röda stora rosor. :-/ Jätte fina, verkligen. Men det blir lite jobbigt då att återigen säga att "vi ko...

Av Mamman - 1 april 2011 17:11

Idag har det regnat och varit mulet, så vi har hållt oss inne hela dagen. :-( Blev inget hänga upp gungor till barnen, men det är ju en dag i morgon oxå.   I mitt förra inlägg skrev jag att trädgårdsmöbler får vänta... Men det behövs inte!! T...

Av Mamman - 31 mars 2011 15:05

Idag åkte jag in till stan för att handla kläder till mig.. MEN.... Jag hittade inget till mig själv men däremot en ny pyjamas till min äldsta son. :-D Köpte oxå rep så att jag kan hänga upp ungarnas gungor i ett av äppelträden i trädgården. Woho...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards