Alla inlägg under mars 2011

Av Mamman - 31 mars 2011 15:05

Idag åkte jag in till stan för att handla kläder till mig..

MEN.... Jag hittade inget till mig själv men däremot en ny pyjamas till min äldsta son. :-D

Köpte oxå rep så att jag kan hänga upp ungarnas gungor i ett av äppelträden i trädgården. Wohoo! Vad glada dom kommer att bli när det är gjort.


Måste köpa bräder oxå så att jag kan snickra ihop en sandlåda till dom,

men det är ingen brådska med det ännu. Jag har inte bestämt vart jag vill ha den.

Tänkte göra en "lekplats" i trädgården (jag har jätte stor tomt), där de kan ha

sin rutchbana (eller hur det nu stavas), sandlådan och så. Helst skulle jag vilja ha det i anslutning till trädet där gungorna ska hänga, men det förstör nog helhetsintrycket av trädgården. :-/


Sen vill jag köpa nya utemöbler i trä oxå och helst vill jag lägga stenplattor istället för gräsmatta där dom ska stå.

Ojojoj, vilka i-landsproblem jag har!!

Hade inte allt varit så dyrt så hade jag fixat och donat direkt,

trädgårdsmöbler i trä får tyvärr vänta tills nästa år eller nått.

Pengar är det ju inte såå gott om när man är ensamstående. :-(


Nu ska jag leka lite med kidzen och sen fixa lite korv med bröd till middag.


Vi hörs!!

Av Mamman - 30 mars 2011 11:33

Solen skiner och den sista snön smälter sakta bort. :-D


Syrran hämtade sina barn i morse -Såå skönt!

Nu är det "bara" jag och mina 2 kidz och ett lugn infann sig i huset!


Har precis bakat muffins med äldsta sonen och kaffet är på G.

Lillen sover middag och när han vaknar blir det till att gå ut och njuta av vårvintern, ta fram cyklarna och leka i trädgården.


Underbara dag!!

Av Mamman - 29 mars 2011 19:09

Ja, bloggstart!

Börjar med lite gnäll...  


Har idag varit och storhandlat med yngsta (1år) sonen (medans den äldsta (3 år) var på dagis)

och blev i vanlig ordning många kronor fattigare.

Men då har vi mat och blöjor som räcker en månad ungefär.


Efter lunch kom syrran och lämnade sina (bortskämda, "svarar inte på tilltal", skvallerbytta, "gråter om vi blir tillsagda"-) ungar.

Nä jag avskyr inte hennes barn, dom är jätte fina hennes ungar men sååå olika mina. Raka motsatsen faktiskt!!

Med 4 barn mellan 1-4år i huset är det inte tyst en sekund och vädret har ju inte varit på topp idag, så jag kunde skicka ut dom i trädgården heller.

Jaja, dom roade sig ganska bra med att bygga koja i vardagsrummet med filtar över mellanrummet från soffan till vardagsrumsbordet.


Har tappat lite av lusten till att laga mat och "Vad blir det för mat"-ideérna flödar inte direkt, så idag blev det pommes och hamburgare till middag.


Nu ligger alla barnen och förhoppningsvis somnar dom snart.

Tjejerna ligger på en madrass inne i min äldsta sons rum..

Så fort dom somnat så ska jag värma lite bullar och ta ett glas kall mjölk och slänga mig i soffan och bara ha "egen tid"...

Jag älskar kvällarna!!


Vi hörs!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards